Windows Phone 7

Jag fick låna Windows Phone 7-mobilen HTC Trophy under helgen. Jösses. Om det inte var för att jag var tvungen att skapa ett fejkat engelskt Live-ID konto för att komma åt MS Marketplace, och det faktum att telefonen inte är lokaliserad, så skulle jag ha köpt en själv omedelbart. Facebooks WP7-app varvar lätt både Androids och iOS motsvarande med ett gränssnitt som faktiskt känns unikt och nyskapande. Samma sak med Seesmic och jag undrar varför bägge gjort ett så bra jobb på WP7 och ett så tråkigt formulär-1A för Android.

Men jag fick som sagt sitta och fixa en engelsk proxy, googla upp ett äkta Londonpostnummer och hitta på en identitet för att ens få tillgång till Marketplace. Inte ens gratisappar kommer man åt utan utländsk identitet, vilket är mycket märkligt eftersom telefonen trots allt säljs i Sverige.

Vore det inte för det här med den obefintliga Marketplace skulle jag köpa en direkt. Men med en appsituation som är där Android var våren 2009 är frågan om Microsoft har någon chans på mobilmarknaden. Synd.

2 Responses to Windows Phone 7

  1. magnus skriver:

    Jag kan rekomendera Windpws Phone 8 om du gillade WP7. En klar förbättring. En del finns att önska efter att man använt sig av Symbian ett bra tag, men det är roligt att det händer saker och att det finns någon som tänker utanför lådan.

