Nerladdning vs plastbit 0-2

Jag såg reklamen för Prey 2 och insåg att det vore kul att spela Prey 1. Jag mindes att det fanns på Steam, men när jag sökte där fick jag inga resultat alls. Efter lite sökning framgick att det har funnits på Steam, men efter en rea så tog det tydligen slut, vilket kanske var lite överraskande, eftersom det alltså handlar om helt digitala kopior, inte fysiska exemplar.

Men jag hittade DVD-versionen hos CDON.com för bara 12 spänn och eftersom det var fri frakt under juli månad så blev det till slut det den kostade. Någon dag senare hade jag skivan hemma, men istället för att installera från den, så testade jag att registrera nyckeln via Steam istället. Och mycket riktigt, den fungerade och spelet är nu installerad och tillgängligt via Steam. Och jag har en onödig DVD med omslag hemma.

Sammanfattningsvis känns det lite löjligt att det inte gick att köpa digital från början.

One Response to Nerladdning vs plastbit 0-2

  1. […] utan problem får säljas världen över, men exakt samma böcker får inte skickas digitalt och datorspel som tar slut i digitalform, men går att få tag ändå, digitalt, men bara om man först …. För att inte tala om det löjliga i att moderna digitala videoinspelare låser inne material som […]

