Nerladdning vs Pappersbunt 0-1

Men gahhh! Det är regionsskydd på fucking böcker också! Jag försöker köpa en Kindlebok, men jag får inte för amerikanska Amazon.com. Men det gäller bara e-boksversionen. Om jag istället vill beställa den från USA som pappersbok så skickar Amazon glatt och gärna exakt samma innehåll, fast tryckt alltså, via flygplan till Sverige. Men inte digitalt.

No bytes for you!

Oh, förresten, jag fick mitt ex av Portal 2 i måndags. Jag knappade in koden i Steam och bam, så började spelet laddas hem. Fast eftersom jag alltså beställt det i plast så blev det 161 kronor billigare än om jag köpt det digitalt.

One Response to Nerladdning vs Pappersbunt 0-1

  1. […] om datorspel som är lättare att skicka på plastskivor med flyg än att ladda ner digitalt, böcker som i fysiskt format utan problem får säljas världen över, men exakt samma böcker får … och datorspel som tar slut i digitalform, men går att få tag ändå, digitalt, men bara om man […]

