Hur stoppar man Postkodslotterietspam?

Någon som vet hur man får stopp på floden av Postkodslotterietspam? Jag trodde det skulle räcka med att lägga in en spärr i Spar-registret, jag skickade till och med ett fysiskt pappersbrev istället för att använda epostadressen, men skiten kommer ju likförbannat. Inte uppger de adresskälla heller, vilket man tydligen ska:

Adresskällan ska alltid anges på direktadresserad reklam och enligt personuppgiftslagen (§ 11) får inte dina personuppgifter användas för direktreklam om du skriftligen begär att de ska spärras.

Hur gör jag för att stoppa eländet? Någon som vet?

EDIT: Det gick fort, här är tydligen svaret:

Man måste gå till deras sajt (hamnar säkert i någon redovisning någonstans, ”Vi har flera hundratusen besökare i veckan, toppensuccé!”), uppge adress, och av någon anledning telefonnummer också:

http://www.postkodlotteriet.se/Kundservice/Sprra-reklamutskick.htm

Gjort, och nu får vi se om det har någon effekt. Jag håller inte andan direkt.

3 Responses to Hur stoppar man Postkodslotterietspam?

  1. Tor skriver:

    Det skulle jag också vilja veta!

  2. Helena S skriver:

    Jag fick stopp på dem såhär: http://www.swedma.se/site.aspx?id=30

    Har funkat i några år nu!

  3. […] efterlyste bloggen Kraschkurs tips på hur man blir av med den enorma mängd reklampost från Postkodlotteriet (nej, jag tänker […]

