Varför är inte sociala medier integrerade i Windows 7?

I min mobil kan jag klicka på en bild och välja ”Dela till”… Facebook, Twitter, webblagring, Email, SMS, MMS och så vidare. I Windows 7 finns bara ”Skicka till…” och alternativet ”E-post mottagare”. Var finns integrationen med allt det som hänt på nätet sedan 2007? Jag vill, precis som i min mobil, kunna dela allt enkelt. Varför inte högerklick ”Dela till Facebook”? För alla typer av objekt. Så här ungefär:

Det känns så vansinnigt omvänt som det är idag, där jag startar webbläsaren, går till Facebook, klickar på ”dela” och letar rätt bland filerna efter rätt bild. Oftast tittar man ju på bilder och tänker ut att man vill dela en viss bild på nätet. Det är ju sällan jag sitter vid Facebook och tänker ”Nu vore det kul att dela ut lite bilder” för att sedan bläddra på måfå. Om ni förstår vad jag menar.

Kanske innebär Ipaden och Googles nya operativsystem, att nya standarder sätts för hur operativsystem ska fungera, så att sociala lager inte bara är tillgängliga i webbläsaren, som idag, utan överallt, i Utforskaren, i Word eller Open Office, inbyggt i Photoshop och så vidare.

Under tiden – finns det någon addon till Windows 7?

Kommentarer inaktiverade.

