Min laptop är korkad

Min laptop startar och stängs väldigt långsamt. Mest irriterande är att det tar en evighet för den att stängas av. Eftersom den är en laptop är jag ofta på språng när jag använder den och det betyder att när jag stänger av den, ska jag iväg. Då vill man liksom inte sitta kvar och titta på ”Sparar inställningar…” i tio minuter innan man kan resa sig och gå av tåget/lämna konferenslokalen/ etc. Därför slår jag ihop den och packar ner den i väskan och går. Men se, då aktiveras någon hybernationfunktion som gör att datorn pausar helt där den för stunden är. Vilket betyder att när jag sedan timmar/dagar/veckor senare slår på den igen, så påbörjar den samma aktivitet den hade när jag slog ihop den. Det fortsätter alltså att stänga av sig. Så då måste jag vänta på att den ska stänga av sig för att sedan sätta på den igen. Gahhhh.

Vilket innebär att jag inte kan slå ihop den när den stängs av, vilket betyder att jag får gå omkring med en uppfälld laptop i en kvart efter alla möten.

One Response to Min laptop är korkad

  1. Tor skriver:

    Som de säger i Invader Zim: ”It’s not stupid! It’s advanced!”

