Backchannelberoende

Under Danah Boyds keynote igår blev nätverket överbelastat eftersom alla satt och Twittrade och hade sig under tiden. Jag kände mig  ”döv” när jag plötsligt inte längre hade tillgång till vad alla omkring mig tyckte och tänkte. Jag har snabbt lärt mig uppskatta att dels hela tiden få synpunkter på det som händer på scen, men också att snabbt se vad andra i publiken väljer att lyfta fram i textform. När man bara har 140 tecken på sig så får man sovra och twitterflödet blir ett koncentrat av det som händer på scenen. Flera gånger har jag kommit på mig med att få förtydliganden, reflektioner och tankar via hashtaggflödet, som jag nu plötsligt inte fick. Det var som om en dimension försvann.

Nu fick jag nöja mig med att kolla flödet efter föreläsningen:

Det här tänkte publiken på när Danah Boyd pratade

Kommentarer inaktiverade.

