På plats för SXSW festivalen

Äntligen på plats i Austin, Texas för SXSW festivalen. Min första. Jag bor en halvmil utanför stan, men festivalen har en busstjänst som åker runt bland hotellen för att plocka upp folk, vilket är skönt eftersom hotellet ligger smack mitt i Kungens Kurva på steroider.

Jag är lite shellshocked av jetlag, nya omgivningar, upplevelsen av att ha lämnat en motorväg i bil över en liten gräsmatta (en ”avfart” som förövrigt var en stig. Det var alltså vanligt att folk valde att lämna motorvägen över gräsmattan som skiljde I35 från den lilla parallellgatan) för att undvika köer.

Från början var det inte meningen att busslinjen skulle gå till mitt hotell, utan tanken var att jag skulle gå två miles till ett grannhotell. Två miles sa de i varje fall, men det var fågelvägen. Efter att igår morse ha irrat runt i över en och en halv timme för att komma över Interstate 35 för att handla frukost på Wallmart inser jag att gator i Texas inte är lika gångvänliga som i Sverige, vilket hade gjort att den där 2 miles promenaden förmodligen hade tagit bortåt timmen, med alla bisarra omvägar för att hitta väl dolda övergångställen (där man har i stil med 45 sekunder på sig att sa sig över sex filer. Inget för gamlingar).

Nu var vi tre passagerare i bilen, en indier, en irländare som visade sig bo på Stora Essingen och gå på Hyper Island och jag.  Samt föraren, som inbjöd oss att: ”Feel free to roam my Ipod for music you like” och som bokstaverade ut ”EFFWHYYYIIII”, FYI när han berättade om var vi skulle av och annat. Det var en geekmobile.

Nu har jag också äntligen kommit in i ett område som har trådlöst internet. Jag kommer att stanna här. Jag lider med min telefon när den kopplas bort från 3Gdata-nätet.

Tyvärr glömde jag USB-sladden  på hotellet, jag hade tänkt ta med bilder, men det får bli ikväll eller i morgon. Nu väntar jag bara på att äntligen komma igång. Första seminariet: ”Dude, where is my car”.

Kommentarer inaktiverade.

