Här SJ, köp det här loket

Mäktigt. Fler plogande tåg finns på Youtube.

(via @basic70 och Nyfiken Grön)

Läs även andra bloggares åsikter om ,

2 Responses to Här SJ, köp det här loket

  1. Billy G skriver:

    Det är inte problemet med att det är snö på spåren..

    Problemet är att Växlarna på rälsen fryser, och gör att man inte kan dirigera tåg på samma sätt som förut.. dvs det finns en uppenbar risk för kollision om inte alla växlar funkar som de ska..

    • Jag vet jag vet, det där tåget kör ju bara rakt fram… Jag har också förstått att is faller ner från vagnarna och fastnar i växlarna, så även om man håller rent växeln så kan de sätta igen. Jag berörde det lite kort i min tidigare post, men den här videon var för bra för att inte postas i sammanhanget.

