EA games reagerar på fanvideo

Stora företag upplevs ofta som onåbara. De gömmer sig bakom stora murar och någonstans långt därinne pågår verksamheten som sedan resulterar i en produkt eller tjänst som vi köper. Har vi synpunkter eller frågor så är chansen liten eller obefintlig att någon bryr sig.

”Levinator 25” köpte Tiger Woods PGA Tour 08 – ett golfspel från EA, världens största dataspelstilverkare. Han blev irriterad på hur buggigt det var och filmade sig själv när han gjorde något han kallade ”The Jesus Shot”:

Det tog, vad det verkar, ungefär ett år innan EA la upp svaret:

Lysande tycker jag. Ja, jag vet, det här inlägget kunde ha tajmats bättre. Jag vet inte varför jag inte lagt ut det tidigare, jag har flera gånger slagits av vilket bra exempel det här på hur stora företag kommenterar fanscenen.

Kommentarer inaktiverade.

