Inlägg på Fansidor på Facebook försvinner

Jag har försökt få ordning på ett antal Fansidor på Facebook. Fansidor är alltså företags alternativ till vanliga personliga sidor. Jag gillar fansidor, bortsett från att jag tycker att det är jönsigt att kalla dem som väljer att följa en sådan sida för ”fans”.

Men till skillnad från de personliga sidorna, så tycker jag inte att fansidorna känns helt stabila. Inlägg från ”fans”, alltså personer som följer sidan, kommer och går och jag har till och med varit med om att andra sidors postningar dyker upp på dem jag ansvarar för. Det här med att fans inlägg försvinner är extra allvarligt eftersom det kan upplevas som om folk blir censurerade. När man upptäcker att ett inlägg är borta så är det ju rimligt att tro att det är administratörerna som tagit bort det, inte att sajten själv trollat bort det.

Jag har försökt felanmäla det här, men för att vara en plats som fokuserar helt på kommunikation är det magnifikt svårt att få någon reaktion från företrädare för Facebook.

Sajten Mashable tycks ha haft mer tur när det hände dem i oktober. Men de fick beskedet att felet var löst. Vilket inte tycks stämma (Alternativt så missar jag något i funktionaliteten. Typ någon ”göm inlägg”-funktion.)

Det visade sig att jag inte är den enda som har upplevt bekymmer med försvunna poster, på diskussionssidan för ”Facebook Pages” skriver fler. Trots det, ingen reaktion från Facebook.

Och jag kan för mitt liv inte begripa att Facebook, av alla sajter, inte förstår vikten av att kommunciera med sina användare. Hade jag varit Facebook hade jag naturligtvis svarat i tråden. Förutom det självklara, att faktiskt lösa problemet.

Är det någon annan som någonsin fått kontakt med Facebook?

Läs även andra bloggares åsikter om

Kommentarer inaktiverade.

