Twitterspammare brinn i helvetet

Jag har tidigare gnäll på twitterspam. Nu är det dags igen. Jag postade en fråga i mitt twitterflöde idag, där jag undrade om man kunde posta ett inlägg på en fansida (företag, kändisar och organisationer har inte personliga sidor, utan fansidor) från en annan fansida. Alltså att företag A gör en kommentar på företags B’s sida.

Jag skrev på engelska och avslutade med hashtaggen #facebook. Svaret kom inom några minuter:

Jaha? Om jag använder ”facbook” från min webbläsare, så ska det alltså gå. Eller? Jag klickade på länken och kom till en sida med nån webbläsarplugin. Tittar man sedan på ”FBeverywhere”s flöde så framträder ett mönster:

Japp, rent spam. En person, eller ett program, som automatiskt svarar på inlägg som har #facebook-taggen i sig. Och fyller twitter med reklam.

Parasiter.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Kommentarer inaktiverade.

