Windows 7 Home Premium FTW! (Hur man gör om en engelsk Win 7 till svensk)

Jag vet att man måste vara Mac-användare för att tycka om sitt operativsystem. Men jäkar vad nöjd jag är med mitt inköp av Windows 7. Jag förbeställde på Amazon.co.uk i somras och fick därmed rabatt och betalade £64 (773 spänn ungefär). I Sverige kostar samma version idag 1 995 kr.

Det var ju toppen och bra, enda abret var att det var en engelsk version. Jag gillar att ha mina menyer på svenska.  Å andra sidan brukar man få uppdateringar snabbare när man har  operativsystemet på originalspråket. Å tredje sidan gillar jag att ha mina menyer på svenska.

Döm om min förvåning när  jag upptäckte att den dyraste versionen, Ultimate, har stöd för flera språk. Då tänker man ju att någon smart typ borde klurat ut hur man fixar det i Home-versionen också. Jajemen. Och inte är det särskilt svårt heller. Det är till och med lagligt vad jag förstår. Gör så här:

  1. Ladda ner Vistalizator här.
  2. Ladda ner rätt språkpaket för Windows 7 från samma adress.
  3. Kör Vistalizator, starta om. Klart

Presto, svensk Windows 7.

Läs även andra bloggares åsikter om

Kommentarer inaktiverade.

