Google, nu ännu rörigare

Ju mer man använder Google desto mer upptäcker man hur rörigt det är. Idag när jag skulle gå till ”Mitt konto”, precis som jag beskrev i förra inlägget, så upptäckte jag att ”Mitt konto” inte längre fanns i högermenyn. Det såg nämligen plötsligt ut så här:

Det tog någon minut innan jag insåg att det var för att jag av någon anledning hamnat på ”Klassiska” Googlesidan och inte på ”iGoogle”-sidan. Varför vet jag inte.
Så nu har vi alltså tre olika menyer, vänster, höger (klassisk) och höger (iGoogle).

Om man är på ”Klassiska”-Googlesidan och vill till ”Mitt konto” får man istället välja ”Inställningar” och ”Inställningar för Google-konto”:

”Inställningar för Google-konto” är alltså samma sak som ”Mitt konto” på ”iGoogle”-sidan. Allvarligt Google, är det nynackade höns som fixar menyer hos er, eller blir det bara så här fel av sig självt?

Hur Google ska lyckas göra ett eget operativsystem är för mig en gåta. Är det samma gäng som skapar menyerna där, lär vi tänka på Windows Vista som ett under av klarhet.

Läs även andra bloggares åsikter om

Kommentarer inaktiverade.

