Internetordlista för nybörjare. Vad saknas?

Jag håller på och sätter ihop en internetordlista för nybörjare till jobbet och skulle behöva hjälp. Vilka ord har jag missat för att man som rookie ska förstå de ord som används på internet? Följande är med (och ignorera kategoriseringen, det är en intern-manualgrej):

UPPDATERAD (Jag lägger till ord allteftersom de dyker upp).

Appar/applikationer/addons
AFK – away from keyboard
Banna (Internetforum/Kommentar)
Blogbait (Blogg)
Browser
Crowdsourcing (såklart!)
Dweet (Mikroblogg)
FTF (Mikroblogg)
FTW (Internet)
Hashtag (Mikroblogg)
HT (Mikroblogg)
L: (Mikroblogg)
LOL (Internet)
Mashup (Internet)
Mistweet (Mikroblogg)
Off-Topic (Internet)
OH (Mikroblogg)
Permalänk (Blogg)
Pinga (Blogg)
RT (Mikroblogg)
RSS (Internet)
Realtidsweb
Rickrolla: http://en.wikipedia.org/wiki/Rickrolling
SEO (Internet)
Skärmdump (Internet)
Taggmoln (Internet)
Trackback (Mikroblogg)
Tweet (Mikroblogg)
URL
Web 2.0
Widget
Wiki (Internet)

Realtidsweb och web 2.0 bör nog vara med också när jag tänker på det. Fler?

4 Responses to Internetordlista för nybörjare. Vad saknas?

  1. Helena S skriver:

    Appar/applikationer/addonsRickrolla: http://en.wikipedia.org/wiki/RickrollingWidgetAFK – away from keyboard

  2. Christian skriver:

    Tillagda, tackar. Att jag inte tänkte på Rickrollad själv. En klassiker.

  3. Helena S skriver:

    Man kunde faktiskt slänga in Browser i listan också. Och URL.

  4. Christian skriver:

    URL har jag faktiskt fått frågor om rätt många gånger. Absolut. Lägger till det.

