Varför finns Autogiro fortfarande?

Jag förstår inte varför Autogiro finns fortfarande. Jag försökte säkert i ett halvårstid få Comhem att dra mitt abonnemang via autogiro, men fick hela tiden tillbaks lapparna för att de inte kunde reda ut att jag och min fru delade konto. Det slutade med att vi fick skriva på båda två och det var ett fasligt skickande av riktiga brev, alltså inte epost, mellan Comhem och mig.

Nu har jag precis upptäckt att mitt engånginköp av Spotify Premium innebär att de automatiskt drar 99 spänn varje månad med hjälp av de kreditkortsuppgifter jag gav direkt på hemsidan. Varför i hela friden finns då autogiro kvar?


(Och förresten, är Spotify fortfarande beta? Men de tar ju betalt?)

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer inaktiverade.

