Aftonbladets nya – actionfilmsinnehåll som rubriker

Aftonbladet har gjort en formmässig innovation (nåja), de gör rubriker av handlingen i actionfilm (klipp ur dagens Aftonbladet.se):(Den undre är alltså en riktig nyhet). Jag tycker det ser märkligt ut, det ser ut som om det är en riktig nyhet och inte ett inslag i en film. Jag får känslan av att någon känt att ”Nehe, nu har vi för lite action bland nyheterna. Men hey! Vi kan ju alltid ta lite ur den där filmen vi köpt in.”. Onekligen ett sätt att fylla tiden fram till nästa spektakulära helikoptervärderån.

Det handlar om reklam för webonly-filmen The Rookie, en spinoff från 24 som hade premiär 2007. Aftonbladet har fått något slags ensamrätt i Sverige på att visa de mellan tre och tio minuter långa (”anpassade för webben”) webisodeavsnitten som gjorts av en av filmfotograferna från ”24”. Varför webbfilm inte kan vara mer än tio minuter lång berättar inte Aftonbladet.

Annonser

Kommentarer inaktiverade.

%d bloggare gillar detta: