Vådan av att köpa spel i förväg

Jag älskar ju Steam eftersom det är ett så fantastiskt bekvämt sätt att inte bara köpa utan också hantera (installera/avinstallera/flytta osv) dem. Dessutom har de ett piggt sätt att bedriva kampanjer – ibland släpper de till exempel spel helt gratis under en begränsad period, gamla spel får påtagliga prisnedsättningar och så vidare.

Före sommaren så släpptes ett Red Faction-paket som innebar att om man förbeställde Red Faction Guerilla, så fick man föregångarna i serien, alltså ettan och tvåan gratis och omedelbart. Dessutom tror jag att priset var nersatt – man fick alltså alltihop billigare än om man skulle köpt bara RFG när det väl släppts.

Problemet var att jag totalt glömde bort att jag hade köpt det – först igår kom jag ihåg och när jag tittade efter så låg det mycket riktigt där tillgängligt för nerladdning.

Och jag som i en månads tid svurit över att inget nytt fanns på spelfronten. Jag måste börja skriva ner när jag köper grejor i förväg.
Kommentarer inaktiverade.

