Vuxenvärlden söker kontakt

Konflikten när det gäller piratkopiering brukar ofta presenteras som en kulturkrock mellan en generation som lärt sig internet i vuxen ålder och en generation som är uppvuxen med den. Jag tyckte det här var samma sak.

Igår när jag var ute passerade jag ett bygge vid Hornstull i Stockholm, med ett träplank runt. Längs hela planket satt följande A4 uppsatt:

Där står alltså ”Graffiti – Du som är duktig och erkänd graffitimålare, kontakta gärna platskontoret för uppdrag.”. Avsändare är byggbolaget JM och ”Åsa” och ”Jonas”. Det är fint på något sätt – att trots att planket redan var nerbombat så har JM bestämt sig för att det är bättre att prata med kidsen än att ringa polisen.

Dialog är bra och jag önskar Åsa och Jonas lycka till. Jag hoppas det blir en fin målning. Och visst vore det bra om musik- och filmindustrin sträckte ut liknande händer mot alla fildelande kids? Istället för att ryggrads-stämma alla.

Kommentarer inaktiverade.

