Veckans spam…

Kul, nu kommer Nigeriabreven på svenska! (något som aktualiserar ett av mina tidigare inlägg)

Uppmдrksamhet

Jag Patrick KW Chan verkstдllande direktцr och Chief Financial Officer av Hang Seng Bank Ltd, Hongkong.
Jag har en lцnsam verksamhet fцrslag har ett gemensamt intresse av att dela med dig;
det handlar om цverfцring av en stor summa pengar.
Jag fick din referens i mitt sцkande efter nеgon som passar min fцreslagna affдrsrelationen.
Om du дr intresserad av att arbeta med mig kontakta mig genom min privata e-post (mrpatrickchan61@yahoo.com.hk) fцr ytterligare information

Din fцrsta reaktion pе detta brev kommer att uppskattas.


Patrick Chan
E-post: mrpatrickchan61@yahoo.com.hk
Den lite ryska tonen känns betryggande, även i ämnesraden:
"affдrsidй"
Allvarligt, jag har svårt för automatiskt översatta texter. Ska jag få spam vill jag antingen ha korrekt översatt sådan. Eller poetiska, som det här jag fick i juni:
In a beautiful pea-green boat Far and few, far and few, gargle


Kommentarer inaktiverade.

