Dags för medieträning för Piratpartiet?

Rickard Falkvinge i Aftonbladet:

I maj kom nästa spektakulära inlägg. På sin Facebooksida berättade partiledaren att han raggade tjejer inför valturnén: ”Letar runt efter trevliga tjejer att sova hos när jag åker runt till olika städer i Sverige. Mys gör underverk för stridsviljan och entusiasmen …”

Falkvinge hamnade i blåsväder.

– Jag skrev ju bara vad jag höll på med. Jag hade letat upp gamla flammor för att bo hos och ha sex med under resan. Jag har en sexualitet. Det är väl inget konstigt med det, säger han.

Det är ju ett rent bisarrt uttalande. Det är tråkigt att små nya partier alltid lyckas säga rena tokerier när de pratar med media, jag menar hur svårt kan det vara? Man kan väl tänka sig att ett vettigt råd till framtida partitalespersoner vore att hålla isär politisk aktivism och sexualitet. Åtminstone när man uttalar sig officellt.

EDIT: Ja, det finns ju en del internetvinklar på det där också. Transparens – hur öppen kan man vara på sin Facebookprofil? Kan man skilja på Facebook-privat och Facebook-officiellt? Visst, men nu var det ju en nästan fantastisk sammanblandning av officellt och privat liv Rick lyckades med. Han skrev ju inte om en semesterresa direkt.

Det var i varje fall ett kul inlägg att tagga.

Kommentarer inaktiverade.

