Radera Stayfriends

Detta virus, jag förstår inte vad de som kom på Stayfriends har för plan. ”Vi bombarderar alla som registrerar sig hos oss med fullständigt irrelevant information och ignorerar all utveckling som internet genomgår”.

Jag förstår inte riktigt vad StayFriends ser som sin uppgift. Facebook har sedan länge tagit över som ”hittadinagamlavänner”-tjänst. StayFriends tar dessutom betalt för funktioner som är gratis på Facebook.

Jag kan inte tänka mig att någon registrerar sig på nytt nuförtiden, men vi var väl några stycken som skaffade konto pre-Fb.

Så här gör man för att avregistrera sig. Hoppas jag, jag har precis försökt själv:

Logga in med din e-postadress och ditt lösenord. Välj ‘Hjälp’ i menyn till vänster.
Välj ‘Din registrering hos StayFriends’, sedan ‘Avsluta medlemskap’ och frågan ‘Hur kan jag säga upp mitt medlemskap hos StayFriends?’ 

Eller:

Om du har glömt dina inloggningsuppgifter, svara på detta e-post och ge oss några av de följande uppgifterna, så radera vi ditt medlemskap åt dig:

– Namn och efternamn
– Födelsedag
– E-postadressen, du registrerade dig med
– Skola
– Årgång
– Kommun

Så. Då kanske man slipper få mail av typen ”Känner du igen Frippe Kuling, som gick i din skola pass fem år efter du slutade?”.

 

EDIT Mars 2011: Enligt christer i kommentarsfältet nedan, ligger ”hjälp” nu längst ner på sidan.

8 Responses to Radera Stayfriends

  1. Anonymous skriver:

    Nu är jag oxå raderad från styfeinds, what a rush. tack för tipset, Calle

  2. Anonymous skriver:

    TACK! Jag höll på att slita håret av mig innan jag tillslut hittade ditt inlägg med hjälp av google. Nu mår jag och min inbox mycket bättre.

  3. Anonymous skriver:

    Jag registrerade mig hos StayFriends i februari 2008 och betalade som Guldmedlem för 1 år. Nu är det ju februari 2010, alltså 2 år senare, och den 8 februari fick jag ett kravmail med hot om inkasso om jag inte genast betalar in 129 kronor till konto 5760-5578. De säger vidare: "2010-jan-04 angav du att du ville ha automatisk förlängning av Guldmedlemskapet entschieden …. din kortbetalning 2010-jan-05, har inte gått igenom. "Jag har inte beställt eller försökt betala. Inkasso !!! Vad gör jag ? Birgitta

  4. Anonymous skriver:

    Samma sak för mig! Jag blev guldmedlem i februari förra året, och det skulle gälla för ett år. Dagen efter att jag kunde säga upp det, skickade StayFriends ett mail och krävde betalning för det nya påbörjade året. Uppsägning måste göras i förtid. De har lagt in automatisk förlängning av medlemskapet utan att informera om det, så man måste själv förstå att det är så, och hitta den krångliga vägen in för att stänga av automatisk förlängning. Jag gjorde det, och fick en bekräftelse. Men en timme senare fick jag en ny bekräftelse att automatisk förlängning var aktiverad igen!!

  5. Jag blev 'med Stayfriends' för länge sen, men månaden efter jag betalat Guldmedlemsavgiften så exploderade det där med Facebook och ALLA skaffade det så det kändes lite meningslöst med SF.Jag har dock aldrig haft några problem med SF vad gäller krav på fortsatt betalning efter att 'guldtiden' gått ut. Hoppas det har löst sej för alla som drabbats.NU har jag också raderat mitt SF-konto. =)

  6. Anonymous skriver:

    Efter att ha följt hemsidans instruktioner, de som beskrivits tidigare i denna bloggkedja, fick jag tillbaka mailet som undelivered pga spam! Det gick dock att nå dem på telefon 08230210.

  7. christer skriver:

    tack, letade som en dåre efter hur man gör…”hjälp-länken” ligger nu nere i footern på sidan 🙂

  8. Anonym skriver:

    Kontakt/delgivningsperson Stayfriends Sverige AB

    Daniel Carlborg, född 71-07-29 xxxx
    Ljungkullevägen 24 Bostad.
    595 53 MJÖLBY

    Ståltrådsvägen 25 Övernattningsbost.
    168 68 Bromma

    Stora Torget 4 Besökskontor.
    582 19 Linköping

    Telefon: 013-480 2400 vx.
    013-480 2450 Direkt.
    070-813 1265
    070-351 9733 privat
    072-730 9222
    Mail: daniel.carlborg@se.gt.com

