Microsoft Zero points

Jag gav tidigare cred till dataspelsbranschen. Jag tänkte mig inte helt för. Steam är fantastiskt – och eftersom det fungerar klockrent så köpte jag såklart Fallout 3 via Steam när det kom. Naturligtvis trodde jag att även de addons (”DLC”) som var på gång skulle gå att köpa via Steam.

Ack så jag bedrog mig. Det säljs nämligen bara på Microsoft Live. Och inte för riktiga pengar, nej man måste använda monopolpengarna ”Microsoft points”. Det kostar 800 sådana låtsaspengar. Så först måste man köpa låtsaspengar, sedan kan man köpa spelet. Men – håll i er nu – man kan bara köpa antingen 500 låtsaspengar, eller 1000. Det betyder alltså att för att få tag i Fallout 3 Operation Anchorage så måste man köpa fler låtsaspengar än vad spelet kostar. Det tar inte slut där. Innan man kan köpa låtsaspengar måste man skaffa sig ett Microsoft Live Games-konto. Men man är inte klar ännu. När man skaffat sig konto, köpt sig för många låtsaspengar så måste man dessutom själv manuellt pilla in det så det funkar med Steamkontot.

Så har också 6 av 10 sajter länkar till spelet på Piratebay…typ.

Kommentarer inaktiverade.

